• "s’ha estès la idea que la primària és un joc i només cal que els nens es diverteixin i siguin feliços, però és l’etapa més important"

    "s’ha estès la idea que la primària és un joc i només cal que els nens es diverteixin i siguin feliços, però és l’etapa més important"
    https://www.vilaweb.cat/noticies/condemnat-alumnes-cambrers-xinesos-rics/

    I tant. Aquí al Regne Unit, com a mínim a Cambridge, les escoles primàries ensenyen a llegir i escriure entre els 4 i els 5 anys ("Reception" – una mena de Pàrvuls), i les taules de multiplicar entre els 5 i els 6 ("Year 1").

    No li falta raó a en Josep Sala i Cullell, però tal i com escriu només aixecarà polseguera i no li faran cap cas.

  • Vaig acabar el batxillerat l'any 1996 a Tarragona, a l'Institut de Batxillerat Pons d'Icart, i el nivell em sembla que era prou alt: el primer semestre de biologia a la UB em va sembla massa fàcil. Les matemàtiques, física, química i estadística que hi fèiem no eren més complicades que les dels dos últims anys a l'institut (tercer de BUP I COU, se'n deien).

    20 anys després, veig com surten els meus nebots i esparvera. Però no al mateix institut així que costa de comparar adequadament.

  • I quelcom que fa encara de més mal comparar: nosaltres teníem la televisió, que ens distreia i prenia temps, però no és res comparat amb els mòbils que tenen ara els adolescents. Utilitzar-los bé, treure'n un ús positiu, costa molt, i ningú forma els adolescents a com fer-ho.