• Piano Ed. Seiler de principis del S XX

Bon dia! Aquest no és el meu #piano, està en una casa on vaig anar a fer una barbacoa fa poc.

L'estat original

Pel que he vist és tracta d'un Ed. #Seiler probablement de la dècada de 1900 (més de 100 anys!). Com es veu a les fotos ja estar força maltractat en la seva part exterior, però m'ha sorprès el seu so, tot i no haver-se afinat en dècades.

Malauradament no li he pogut trobar el número de sèrie, cosa que hauria facilitat molt la recerca d'informació.

N'adunto algunes imatges, però tinc la sensació que és un petit tresor. Algú podria aportar més informació?

1000001258.jpg

1000001257.jpg

1000001266.jpg

• La fàbrica Seiler

He pogut contactar amb la fàbrica Seiler, però gairebé no m'han donat informació. El piano sembla és va fer a Liegnitz, però fins i tot aportant el número de sèrie no podrien dir-me més perquè no tenen documentació, ja que és va destruir durant la Segona Guerra Mundial.

• Primera avaluació de l'estat

He contactat Jorquera pianos, que restauren pianos, amb les foto i a partir de les fotos m'han pogut comentar el següent:

• Pateix, o ha patit d’arna, ja que hi ham molts feltres afectats.
    • Les cordes, les clavilles i els bordons, estan envellits.
    • Teclat de plàstic. Originalment era d’Ivori.
    • Amb la marca del cilindre (tapa del teclat), s’ha fet un “estrany”, per dir-ho d’alguna manera.
    • La pintura del moble no és adequada.
    • El martells ha estat, pot-ser, canviats, però retallats en la part del baixos.
    • Falta la tanca del cilindre.

Sense poder avaluar les parts més importants (claviller i tapa harmònica), ja veiem que aquest piano ha estat "restaurat" per algú amb millor intenció que coneixement, i que actualment es troba força malmès