• Rondalla nº 3

Avui m'agradaria presentar-vos la meva Rondalla nº 3 al Piano.

En aquest cas estic molt content de la peça, no tant per la seva estructura i la seva forma (onper exemple passava amb la Rondalla nº1, que compartia en aquest article és un aspecte que està molt treballat), sinó per la senzillesa i la expressivitat que té.

Aquesta peça parteix d'una frase molt senzilla amb la mà dreta, mentre que l'esquerra ens dona una nota en la seva veu inferior, i en la superior es va desplaçant sobre l'acord, sempre afegint una petita dissonància, que aporta moviment a cada compàs.

Després de presentar aquesta idea, gairebé tota la peça gravita sobre gest que arrenca aquesta frase, que es va repetint mentre la mà esquerra es va movent i li aporta a la melodia el sentiment, fins que acaba en la tonalitat menor, que es resol d'una manera molt delicada, i ens porta a reprendre la idea inicial, complerta, però amb un sentiment de ressorgiment que culmina amb el do convertit en una dominant d'un acord de faM, i ens condueix a una conclusió, un altre cop recolzada sobre el gest inicial.

Crec que el gran mèrit d'aquesta peça és que parteix d'una idea molt senzilla que es va treballant i genera tota una peça que resulta molt emotiva.

Us deixo a continuació l'enllaç per poder-la descarregar i tocar-la.

Digueu-me què us sembla!